Het haringseizoen is gestart. Donderdag 22 juni vond de traditionele veiling van het eerste vaatje plaats op de Visafslag Scheveningen. De veiling bracht een recordopbrengst van €159.500 op voor Voedselbanken Nederland. Budget Thuis bracht het laatste bod uit en werd de trotse eigenaar van het eerste vaatje met de vangst van 2023.
Tijdens de veiling, zoals altijd georganiseerd door het Nederlands Visbureau, boden de aanwezigen geboden het felbegeerde vaatje te bemachtigen. Toen de stand op honderdduizend euro stond, kwam het tot een de strijd gevoerd tussen twee jonge ondernemingen. The FishLovers en Budget Thuis waren zeer gebrand op het eerste haringvaatje en streden samen tot recordopbrengst van €159.500 voor het goede doel. Dit jaar is dat Voedselbanken Nederland.
Goede doel
“We hebben deelgenomen aan de veiling van het eerste vaatje haring, omdat we graag de Voedselbanken steunen”, reageert Sebastiaan Rigter, CCO van Budget Thuis. Meedoen aan dit bekende haringevenement is tevens een knipoog naar hun merkcampagne ‘Alles onder één dak’, waarin haring en ui eerder een hoofdrol kregen. “Het idee achter de campagne is gebaseerd op vergelijkingen, waarbij we communiceren dat het heel logisch is al je energie- en telecomdiensten voor thuis gewoon bij één partij te combineren. We gebruiken de haring en ui als metafoor, waarbij de uitjes worden afgehaald bij de ene kraam en de haring bij de andere.”
Lees dit artikel verder op VISMAGAZINE.NL via DEZE LINK